Voorbereidingen in volle gang! - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van Roos Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang! - Reisverslag uit Oegstgeest, Nederland van Roos Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang!

Door: Roos Nieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Roos

26 Augustus 2014 | Nederland, Oegstgeest

Hallo lieve allemaal,

Het is zover, mijn allereerste blog over mijn reis naar Suriname! Ik zal niks beloven, maar ik ga proberen om de komende maanden de blog helemaal up to date te houden. En zo duidelijk mogelijk te beschrijven wat er allemaal in Suriname gebeurd.

De afgelopen maanden ben ik al flink bezig geweest met de voorbereidingen, zo heb ik een VOG (verklaring goed gedrag) en een paspoort aan moeten vragen. Een vliegticket geboekt. Inentingen gehaald bij de KLM. Ondertussen mijn opleiding afgerond! En het allerleukste, alvast (handige) spullen voor in Suriname gekocht.

Daarna begon het lange wachten, waar zou ik gaan werken en waar ga ik slapen? Zo'n 2 weken geleden kreeg ik het verlossende antwoord.
Ik ga werken bij de Annie Creche, een stichting die opvang biedt aan verstandelijk gehandicapte kinderen van 0 tot 8 jaar. Mijn taken zullen onder andere bestaan uit het helpen bij de dagelijkse verzorging, begeleiden en ondersteunen bij de activiteiten.
Dit was trouwens ook mijn eerste keuze van de verschillende projecten die ze in Suriname aanbieden :).

De periode in Suriname verblijf ik in de Domineestraat in Paramaribo, tevens is dit de bekendste winkelstraat van heel Suriname! Tot nu toe verblijf ik hier met Margreet, gezellig! Samen met haar heb ik vandaag mijn visum opgehaald in Amsterdam. Weer een stapje dichterbij!

Ik heb er ontzettend veel zin in en kan haast niet wachten om te gaan. Helaas moet ik nog eventjes wachten!

Liefs,
Roos

  • 17 Oktober 2014 - 15:58

    Margreet:

    Nog een paar daagjes, en dan verwelkom ik je in de Domineestraat! We gaan er een toptijd van maken! :))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oegstgeest

Vrijwilligerswerk met Activity International

.......

Recente Reisverslagen:

16 December 2014

Claudia A

10 November 2014

Een andere wereld

25 Oktober 2014

De eerste week in Paramaribo

26 Augustus 2014

Voorbereidingen in volle gang!
Roos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 6921

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: