De eerste week in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roos Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu De eerste week in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Roos Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

De eerste week in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Ja daar issie dan eindelijk, mijn eerste blogje vanuit Suriname! Ik zit hier nu bijna een week en alweer een hele hoop meegemaakt! Wel handig als ik bij het begin, begin.
Afgelopen zondag kwam ik om 01.30 (surinaamse tijd) aan bij mijn huisje in Paramaribo, ontzettend moe van de reis ben ik direct gaan slapen. De volgende ochtend was het raar wakker worden. Het was warm, vreemde omgeving en uiteraard kon ik niks vinden. Gelukkig hebben Margreet, Marit en Elise mij op sleeptouw genomen. Zo hebben we geshopt, geluncht bij zus&zo en heb ik het huis van Marit en Elise gezien. Later op de avond hebben we Nienke opgehaald en zijn we naar Blauwgrond gegaan en hebben we heerlijk gegegeten!

Dinsdag had ik alweer vroeg een kennismakingsgesprek bij Blue Frog, dat is de organisatie die hier alles voor vrijwilligers regelt. Daarna snel door gegaan naar de vreemdelingenpolitie om mijn visum te verlengen. Ging gelukkig erg snel, het schijnt dat je er ook een uur of langer op kan wachten.

Woensdag ben ik voor het eerst bij de Annie Creche geweest, dat is wel even anders dan de kinderdagverblijven in Nederland hoor. Mijn eerste indruk is goed, in vergelijking met andere projecten hier is de Annie Creche goed geregeld! Uiteraard is het nog erg wennen en kan ik er nog niet heel erg veel over kwijt.
Savonds ben ik trouwens met Nienke, Margreet en Marit uitgeweest. Ook een ervaring apart! Eerst met de partybus en daarna naar Touche. En jeetje wat kunnen die mannen hier dansen zeg! Daar kunnen ze in Nederland echt nog wat van leren, haha!

Gisteren zijn we met een clubje naar bergendal geweest. Dat is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Paramaribo, je bent dan ook echt in het binnenland. Daar zijn via een kabelbaan door de jungle gesjeesd. Zo'n ontzettende gave ervaring! Na de kabelbaan mochten we even zwemmen in de suriname rivier. Om vervolgens te gaan kajakken over de suriname rivier, ook heel gaaf om te doen!

Kortom, tot nu toe vermaak ik me uitstekend! Binnenkort horen jullie meer :)

Liefs,
Roos

  • 27 Oktober 2014 - 12:14

    Petrouchka Jansen:

    Naast dat we skypen en appen ook leuk om je verslag te lezen! Heerlijk vooruitzicht dat opa, Carla en ik in levende lijve gaan zien waar je (tijdelijk) woont en leeft :) Ik wil ook wel door de jungle sjeesen....
    X van je moes.

  • 27 Oktober 2014 - 12:16

    Petrouchka Jansen:

    p.s. Prachtige foto's!

  • 27 Oktober 2014 - 13:16

    Laura Boere:

    Hey Roos,
    Lijkt me gaaf daar. Je gaat goed werk doen! Succes.
    Lau.

  • 30 Oktober 2014 - 13:57

    Mariska:

    Lieverd! Leuk jouw reisblog! Heel benieuwd hoe het met jou is!!! Kijk uit naar het volgende verhaal & foto's. Kiss Kiss M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Vrijwilligerswerk met Activity International

.......

Recente Reisverslagen:

16 December 2014

Claudia A

10 November 2014

Een andere wereld

25 Oktober 2014

De eerste week in Paramaribo

26 Augustus 2014

Voorbereidingen in volle gang!
Roos

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 6917

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2014 - 15 Januari 2015

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: